20+ och det kliar i trädgårdsfingrarna

Igår var det hela 20 grader här, underbart.. och med våren och värmen kommer ju suget efter att börja plantera vårblommor i stora fina och många krukor :) men eftgersom jag mer eller mindre tillbringar hela min vakna tid denna veckan på jobbet, så får det vänta till nästa vecka..
 
under tiden stillar jag mina planteringsbehov med att plantera och göra fina krukor på jobbet ;) 
 
Igår var vi på plantagen, och man blir ju alldeles sjuk av alla fina blommor och färgglada krukor, fina trädgårdsmöbler, ja, jag skulle lätt kunna ruinera mig i en sån här affär ;) 
 
Innan jag åkte och jobbade igår hann jag i alla fall med att sätta dom fröna jag pratade om, härligt, ska bli spännande och se om jag lyckas med kapkrusbären "physallis" hann oxå med att göra ordning och städa min hall, hade ju varit på loppis och fyndat en klädhängare, lite hatthyllaoch skoställ i ett lixom, se bild.. blev inte helt tokigt..
 
är så sugen på att måla om och lägga nytt golv i hallen, vill måla trappan vit, väggarna gråa, och en fondtapet i trappen... men det för mer sig en del merjobb, som byta ytterdörr och innerdörrar, valv.. ja helt plötsligt är det ett jätteprojekt, vi får se vad det blir : )
 ja, när våren kommer så brukar man vilja så väldigt mycket.. nu är det dax att packa åt victor som ska tillbringa helgen åt victor, senväntar jobb till kl 22..
 
ha en skön fredag :) 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0