blä

Idag är det bara en sån där dag.. när man inte har lust att göra nånting, humöret är inte i topp, missnöjd med hur det ser ut, vill möblera om, vill göra ordning min köksträdgård, vill plantera, behöver avhärda plantor, behöver rensa rabatter, behöver vika tvätt, borde slänga in en maskin tvätt, borde tömma diskmaskinen, borde städa i Victors rum... Men ORKAR inte...
 
Ska jobba i eftermiddag, men är jag inte kanske lite förkyld, lite feber, eller annan anledning till att va hemma idag... Nej, bara att gå och jobba, några timmar kvar dock... 
 
hästarna, borde rida, blåser som attans ute, perfekt torkväder, borde verkligen ladda maskinen så jag hinner hänga ut lite tvätt... Elin ska med till stallet i dag, tur det, annars hade jag kanske inte masat mig dit heller... 
 
missnöjd, missnöjd, missnöjd.... vill ha ändring, vill ha fint, ja, men om jag bara gnäller, vem ska då göra nåt åt det?? hmm... skärpning nu ullis, skriv en liten lista på vad som är lämpligt att hinna med innan jobbet, lite vad jag borde göra och nåt jag skulle vilja göra, stryk när det är gjort... brukar funka när jag känner att det är lite mycket att ta tag i... 
 
ja men okej då... börjar med... 10 fikat ;) 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0