fröer, fröer, fröer

Då var ungefär hälften av denna jobbveckan gjord, idag är enda dagen då jag slutar "tidigt" redan vid 19.30 ;) 
så det blev lite kväll hemma innan det är dax för sängen.. När jag kom hem var huset tomt, Björn och Victor hade tagit en promenad för att handla hem lite frukostmat, så det blev en stund för mig själv, passade på att vika lite tvätt och plocka fram min lilla frölåda :)
 
 
Levererade lite av dom färdiga tomat och gurkplantorna idag, så det blev ju lite ledig plats i fönstret, så funderar på om jag skulle så en andra omgång.. har en del fröer i min låda, och bestämde mig för att så lite mer tagetes, tomatsorten "tumbling tom yellow", vinbärstomat, stockros och kapkrusbär.
 
 
Införskaffade en rootrainer till i år och det var en väldigt bra investering, 50 små plantor får man på en väldigt liten yta, passar mig prefekt då jag inte har så mycket yta att använda till mina planteringar :)
tänkte sätta 10 frön av varje sort.. kapkrusbär och stockros har jag inte provat förut, så det ska bli spännande att se hur det går :) tomatplantor brukar det bli en massa varje år, det är så roligt när man lyckas :) tycker jag börjar bli lite mer "modig" och inte tappa sugen när jag inte lyckas, för det händer alltid med nåt varje år men då har man sina gamla trotjänare och så vet man att man kommer att lyckas med nånting i alla fall 
 
 
så nu vet jag vad jag ska göra under min lediga förmiddag i morgon ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0