mina hästar

jag har hållt på med hästar så länge jag kan minnas, men för 2 år sen så sålde vi vår welsh mountain och min dotters welsh lånades ut, så då trodde jag att det var färdigt med hästar... försökte hitta nåt alternativ till häst, man kommer ju ut och får motion, vilket det helt plötsligt blev mycket mindre av, provade på att gå på gym och ja, det funkade och var kul, men så blev det ett bakslag för min son, han har diagnos, och jag var hemma mycket med honom, och då tappade jag oxå motivationen till gymmet, sen såg jag en annons på facebook om ett 15årigt varmblodsto som behövde ett nytt hem, och då började jag fundera lite... jag hörde av mig till ägarna och åkte och tittade på hästen och det kändes rätt direkt, och jag hade turen att få vara den som tog över henne :) en vecka innan jul hamnade Bonny hos mig.. hon hade inte presterat så mycket under de senaste åren, men det hade ju inte jag heller så det passade ju bra, lugn start för otränad häst och ryttare, men sakta men säkert börjar vi båda få upp konition  ;) 
 
      
Bon Chance Gelj "Bonny"
 
Men varför nöja sig med en när man kan ha 2 ;) i slutet av februari flyttade även Bonnys dotter hem till mig, Loppan, en 4,5 årigt litet busfrö som inte har gjort så mycket än i sitt liv, henne har jag dock endast på foder.. tanken är att hon ska ridas in under våren och sommaren, och så småningom ska jag och min dotter kunna ta lite ridturer tillsammans :) 
 
 
    
Sunny Girl S.E "Loppan"
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0