nödvändigt ont

God morgon, fredag idag och ute regnar det, fast ganska så skönt ändå, årets första regn, våren är på gång, och den sista snön försvinner förhoppningsvis med regnet :) 
 
Det här året har verkligen inte börjat bra för oss och bilar.. i januari gick både min och björns bil sönder SAMMA DAG, vad är oddsen för det? började med att oljan bara rann rakt ut på backen i Björns bil, och min bil frös i kylaren och spräckte toppen, men allt gick att laga :) i februari fick jag sladd på min bil och gjorde några rejäla snurrar på vägen innan den till slut slank ner i diket :/ 
 
Tur jag har en snäll pappa som kunde låna ut sin bil till oss i typ 3 månader, nu har han fått den tillbaka till slut :) 
 
 I början på april köpte jag mig en ny, eller bättre begagnad bil igen ;) ja, den rullar ännu, men då går Björns bil sönder.. igen, den här gången kokar den, till synes utan anledning, ja, nån fläkt eller nåt som måste fixas.. Sambon vet vad han ska göra i helgen ;) 
 
Idag fick han ju då ta min bil till jobbet vilket innebär att jag inte kommer så långt idag, nja, hade ju bara tänkt åka till stallet men det får bli i eftermiddag/kväll istället.. Husvagnen skulle vi ju hämtat i eftermiddag, men det får vänta nån dag till, för min bil har fortfarande vinterdäck på, byta dom i helgen med... 
 
Tänk vad man är beroende av att bilarna bara ska funka, allting löser sig ju till slut, men när det blir så här mycket är det till slut svårt att hålla det positiva uppe, men bara att kämpa på, kanske det blir att man köper en helt ny bil i ren frustration till slut...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0