sadel på

idag tog vi nästa steg i Loppans utbilding.. testade lägga på sadeln, ja jag vet det är verkligen omvänd ordning på inridningen här... jag hade ju tänkt vi skulle vara rationella och göra alla steg i rätt ordning, men efter allt tragglande på marken och ett tillfälle dök upp så testade vi med ryttare på, och det verkade ju passa donnan bra, så därför har det blivit lite avigt... Men det känns bra, hon testar inte ledarskapet lika mycket, eller ja nästan inte alls längre :) 
sadel var ju "a piece of cake" , endast lite frågande när jag spände sadelgjorden, men det gick snabbt över.. Gick till och med bra att gå en sväng med den på :) 
 
 
 
En barbackarunda och jobba lite enkla böjningar blev det för Bonsan, och ja, balans och sitsträning för mig, attans vilken taskig balans jag har när jag inte har nåt att sätta fötterna i, men nyttig träning :) det stod ju några hinder uppe med i paddocken, väldigt lågt, som man kan gå över, så jag täntke att hon kun de får gå över en gång, bara för att se om hon stannar eller bara trampar på... hon stannade.. men gick när jag manade på henne lite, och hoppar! inte högt, men tillräckligt för att jag  skulle hamna på sniskan hehe, men jag höll mig kvar i alla fall :) tur hon är snäll :P 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0