får inget gjort

I 2 dagar nu känns det som jaginte gjort nånting, kom hem från semestern i söndags, hann precis eller knappt hem förrän generatorn på min bil gick sönder, Kims bil har fått sin framruta spräckt, nån har kastat stora stenar på den :/ 
Vem ska betala det såhär i semestertider, händelsen är polisanmäld, en misstänkt är nämnd vid namn, men ändå gör polisen ingenting, dom kom inte ens ut, tar inte ens in den som är misstänkt och pratar med, ingenting!!
 
Ny ruta kostnad ca 7000kr :/ 
 
Så nu sitter vi här helt utan bil, skadad häst, behöver hämta hö.. ja, det blev lixom lite mycket, och hjärnan ballar ur lite och jag känner mig mentalt trött..
 
Jag vet såväl att på ett eller annat sätt så löser sig även detta, såklart, det är "bara" bilar, dom går att ersätta, men ändå, detta med bilas sopm lägger av känns som årets följetång, började ju redan i jannuari, så bilarna har ju blivit utbytta redan i år ;) 
 
ja, ja vi fick i alla fall tag på en generator så den ska Björn, Anders och pappa försöka trixa på plats och förhoppningsvis pussla ihop bilen igen.. 
 
tvättat har jag ju faktiskt gjort, och försöker pussla så att jag kan hjälpa Elin att komma till och från jobbet..
 
Kan säga att vi trots allt är lyckligt lottade med många vänner som erbjuder både skjuts och lån av bil och cykel, så vi kommer dit vi behöver :) vilket jag är evigt tacksam över <3
 
Har fått en del tips på olika fonder man kan försöka få hjälp ifrån till Kims ruta, bl a brottsofferfonden, så dit ska jag ringa idag och se vad dom säger.. fast jag tycker ju egentligen att den som gjort det ska betala, men det funkar ju inte alltid så :) 
 
Nu ska jag försöak lyfta på ändan och se om jag kan göra nåt vettigt här hemma, ja, för nu behöver jag ju inte gnälla att jag aldrig är hemma hehe :)
 
Ta vara på er där ute och var rädda om varandra :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0