hopp om liv

fullt upp med hästar har det varit sen i söndags när cha cha och bonny kom hem, både veterinärbesök och igår var hovslagaren här.. jösses vad det är svårt att få tag i ne bra hovslagare här nere där jag bor... och tydligen så håller reglerna på att ändras så det kommer vara många som slutar efter årsskiftet.. Nu har vi i alla fall fått tag på en som jag tenderar att hålla hårt i :) 
 
Bonny blev skodd, Loppan och Cha cha verkade... och det var ju lite idag det gällde, med Cha Cha för att se i vilket skick hennes hovar var i efter fånganfallet i våras.. och ja, det ser skapligt bra ut, det finns hopp om liv, och det är det viktigaste :) och jag kan andas ut lite.. Nu ska vi bara se till att hon inte får nåt återfall, nästa orosmoment ;) hagen hon går i nu är ju inte helt fri från grässtrån, men det är ju väldigt lite och mest ogräs, men man kan aldrig vara nog säker... jag hoppas hon klarar omställningen..
 
Loppan är på väg igång igen och så även Bonny, Elin och jag tog en härlig skrittur på förmiddan idag :) var mysigt att komma ut med bonsan igen, var så längesen nu :)
Cha Cha har lite vila igen, men bara några dagar så hon får vänja in sig i verkningen bara, på fredag blir det lite tömkörning igen :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0