lagen om all djävlighet

så underbart skönt med semester nu :) men den kunde ju börjat bättre...
 
bokade tid hos bilmek för byte av hjullager på min lilla bil på torsdag, lagom till jag kör därifrån så ryker det sista av mina bromsbelägg bak, så helt plötsligt står jag med en bil utan bromsar med, suck, ja, ja, det är ju bara att köpa hem och byta dom med, men det ber jag nog Björn göra, så sparar man ju några kronor till semesterkassan i alla fall :/ men kan ju tillägga att Björns bil rasade i onsdags så nu står vi helt utan bil till i helgen, när hjullager och bromsar är bytta, tur sonen är snäll och lånar ut sin bil så Björn tar sig till jobbet dock..
 
Vi har verkligen otur med bilar det här året, hur ska man ta sig ur detta?? det är inte egentligen särskilt jobbigt att stå utan bil när man har semester, dessto mer tid blir det ju hemma och man tar det mer lugnt och kanske hinner med en del på hemmaplan... men det jobbigaste är att jag har hästarna på bete, 2,5 mil hemifrån och inte kan ta mig dit :( det känns i hjärtat, vill ju kunna titta till dom och rida lite nu när jag äntligen är ledig... åh, hade jag haft dom på "hemmaplan" hade jag ju alltid kunnat cykla upp, känns lite långt att cykla 2,5 mil... 
 
surt sa räven, men inte så mycket jag kan göra åt det just nu, ja, jag kan ju tillägga att hästarna inte står helt utan översyn bara för att inte jag tar mig dit... bara jag som får så dåligt samvete :/ 
 
ja, ja, nu är det i alla fall semester och jag ska inte låta bilbekymrena få ta överhand om humöret, det får ju helt enkelt bara lösa sig, är ju tisdag idag redan och på torsdag blir ju det ena problemet löst, sen bromsarna ska ju inte va så besvärligt att fixa heller, solen skiner ju, har en trädgård som kan behöva lite kärlek, och jag kan passa på att städa lite... Björn tar sig ju till jobbet hela veckan sen har han med semester, det löser sig..
 
men ibland måste man bara få gnälla av sig lite ;)
 
 
 
carpe diem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0