ledig dag och hittat inspiration

så skönt att äntligen få en lite ledig dag, i morgon är det dock en ganska kort dag "bara" 8-16, sen är det semester :)
 
hade möjligheten att va hemma en stund igår och gick runt i trädgården och såg vad mycket jag missat under den här väldigt intensiva jobbveckan.. den röda klätterrosen är helt överdådig med rosor, har fått några mogna vita jordgubbar, yippi :) och goda var dom oxå, så kul att dom tog sig i år trots att dom inte fick en ultimat övervintring, dom är lite mer känsliga än vanliga jordgubbar för kylan... och hoppsan, det behövs visst vattnas överallt :/ tur jag har en sån snäll sambo som tog ett varv runt alla plantor och rabatter igår kväll och gav dom en skvätt medan jag var på jobbet :) 
 
Men jag fick lite inspiration i alla fall, så igår kväll blev det lite bläddrandes bland olika trädgårdssidor, och jag har bestämt mig för att väldigt snart införskaffa mig minst en klematis, lila eller rosa... rosenvialen ska få en spalje att klättra på, en gammal växthusstomme ska få en plats i köksträdggården, den ska få fungera som portal, och så vill jag ha pipranka klättrandes där, kanske ska behålla några hyllor och ställa lite blommor på... 
 
ja, idag blir det trädgårdsjobb, behöver klippa häcken, har itne hunnit med det än, klippa bort skott från gullregnsträdet och hasselbusken ska trimmas, ja detta får det bli prioritering på idag...
 
kanske om inte kvällen blir för sen, så kommer det lite trädgårdsbilder senare :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0