svårt att göra nån nytta

när man är ledig, inga krav eller möten och solen bara strålar från klarblå himmel... visst har jag att göra, vi ska ju ta tag i Tuvas rum så det blir ordning, så ska jag hänga tvätt och vika tvätt, plantera ut 2 fina krysantemum som jag fick av Björn härom dan, men man vill lixom bara sitta och göra ingenting, för de är så skönt :) och det har varit sol ända sen åskvädret i söndags upphörde :) bäst att passa på... men jag har ju i alla fall fåt tmina tomater och andra plantor omplanterade, äntligen, sått det jag har lådor till i trädgårdslandet, fixat och möblerat om victors rum hann vi oxå med, med gemensamma krafter innan han åkte iväg till sin pappa, där han hade tänkt vara hela den här ledigheten :) skönt för honom att det äntligen fungerar med umgänget och han kan få styra till viss del, även om vi oxå har fasta dagar han ska vara hemma och hos pappa..
 
stallet hann jag med igår med, Elin och Loppan kämpar på, igår fick Elin känna på lite protester från Loppan, men skam den som ger sig :) och till slut gick det faktiskt riktigt bra, kul att se Elin visa sin envishet oxå, svårt att låta bli att le när hon försöker bli lite arg, hon är så söt då ... Loppan såg oxå lite fånig ut när försökte vända bakdelen framåt och vika sig på mitten på nåt konstigt vis... men sen gick det fint :)
 
Så idag blir det vaccination av pållarna och sen en promenad ner till ån och mysa lite :) ... 
 
men nu... hänga tvätt ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0