varm ridtur och Cha Cha mys

I torsdags var vi och red igen, jag och Elin.. Var så varmt när vi gjorde i ordning hästarna så svetten rann på både oss ohc hästar... så när vi kom in i skogens skugga svalkade det gott :) och det blev en skön ridtur.. Elin provade på sin första galopp, och Loppan var med på noterna, blev lite het efter det, men lugnade sig snabbt... Testade att rida med hackamore på Bonny, ett med lite längre skänklar på, har ju provat med korta förut, och det blev lite si och så med styrningen, men när jag ändrade mitt ridsätt, och använde mig av tryck på halsen i stället för att dra ut händerna och försöka styra så gick det mycket lättare, vi får öva lite och se om hon vill ha det  :) 
 
Efteråt duschade vi av hästarna, det tyckte dom nog var riktigt skönt, Bonny är ju van men för Loppan var det första gången.. Hon accepterade dock slangen och vattnet väldigt fort, härligt med lättlärda varmblod ;) 
 
så här såg det ut efter bara några minuter :) 
 
 
 
 
hon är rätt skön den lilla Loppan :P 
 
Bonsan <3
 
småhästarna blev oxå lite ompysslade och kelade med :) 
 
varmt, då får man passa på att slappa lite :) 
 
efter vår ridtur så gosade och plockade Elin lite med småpållarna, och satte sig upp på Cha Cha, Cha Cha svarar med att gå ett varv, utan att bli ombedd och ställer sig vid grinden, redo för lite ridturer kanske? ja, dock inte med Elin på ryggen, då frå hon allt ha en lite mindre ryttare, även om Elin inte väger särskilt mycket, så är hon ju lite lång :)
jag skulle så gärna vilja köra henne, får spara ihop till vagn och sele tror jag bestämt :) vi har ju kört henne i sin ungdom, kanske sitter det i än..
 
 
 
 
 
 
vilket par dom här 2 har varit genom åren, mycket envishet från båda håll, lika tjurskalliga, men så otroligt mycket tillgivenhet och kärlek till varandra... Cha Cha kom till oss som 5 åring Elin var då 11 år, nu är dom 17 resp 23.... 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0