det var den lördan det

dagen blev inte riktigt som jag tänkt mig... vid 9 på morgonen och jag låg och mös med klara som sovit över hos oss, ringde Marina från stallet.. det saknas hästar!! japp, upp och iväg, en macka i handen och sen ut och leta hästar i skogen, tror vi engagerade halva runtorp i letandet... och tur var det..
 
Efter ca 3 timmars letande, hittades dom ståendes på en härligt grön äng :) skönt, ingen skadad, och dom tittade på oss som om det var dom som undrade vad vi gjorde där och inte tvärtom :) 
 
Hagbyte tills vi fått upp en tråd ut i ån, eftersom dom tydligen inte backar undan för lite vattenplask...
 
 
när rymlingarna var i tryggt förvar, var klockan 1 och dax att mellanlanda hemma för en kaffe och macka, för att dra vidare till nästa häst, Cha Cha skulle ju ha medicin och jag skulle luncha hästarna där idag... Idag kunde jag inte känna nån puls, kanske lite, lite om jag ansträngde mig hårt... och i detta fallet är ju det ett positivt tecken :) och så ville hon INTE ha sin medicin och var så där yvig som är så typiskt Cha Cha  :) bra tecken det med, i morgon slipper hon medicinen och så får vi se hur hon är på måndag utan medicin.. Bara att hålla tummarna att det funkar, annars har vi medicin för ytterligare 5 dagar...
 
 
 
fullt ös hela dan, en snabbis till dom andra pållarna och kolla läget igen...
 
kl 6 iväg till stan, hämta Victor och hans kompis Matilda och köra henne till trekanten, och ja där stannade Victor med, jaha bara att åka hem med bilen tom :) passade på att åka förbi gamla stallet och hälsa på Anna som jag såg var där, så blev en stund trevligt pratande oxå :)
 
ja, tur vi blev bjudna på mat idag för det vet jag inte när jag skulle hunnit fixa hehe :) Nu är vi i alla fall hemma, hängt en maskin tvätt och skulle duscha, men då fanns det inget vatten, blev snuvad på den duschen, får ta det i morgon.. läcka nånstans i gatan.. igen... 
 
Nu sitter vi på varsin soffa, Björn och jag, kanske kan verka lite konstigt, barnlediga som vi är och allt... men även Björn har haft en fullspäckad dag, så nu slappar vi nog bara och njuter lite av egentiden, och att få sträcka ut och bara vara en stund... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0