skadad pålle

förmiddagens tänkta ridtur fick bli inställd idag, för när jag kom till stallet hade bonsan lyckats skada sig på bogen, inte så stort, men lite djupt, och ja, man är ju som man är när det blir skador, så jag ringde och rådfragde veterinär.. Han trodde dock inte det var nån större fara och att det skulle läka ut av sig självt, och att man nog kunde rida ändå.. nja, men en promenad fick det bli i alla fall, så fick hon beta lite gott gräs på vägen och matte fick en raskt promenad hon med, försöka hänga med Bonnys stora steg ;) 
 
Loppan och jag fortsätter öva på longeringen, var lite jobbigt idag, torrt och dammigt i paddocken och väldigt mycket flugfän, men Loppan kämpade på ändå.. lyckades få runt henne i båda varven, även om volten inte är så rund och stor ännu.. Men hon har blivit så lugn och harmonisk, skönt :) 
 
 
när jag ändå hade veterinären på tråden passade jag på att boka tid för vaccinering av damerna :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0