hakuna matata

"när du ser problemen hopar sig", "lämna det bakomflutna framför dig".. Disneys lejonkungen, så underbar, kanske den bästa film som Disney har gjort.,

livets bekymmer har en tendens att stocka sig i halsen ibland och detta året har ju varit helt galet för oss på bekymmerfronten. bilar som inte funkar, byts ut och sen lagar vi igen, ekonomin som mer eller mindre känns totalt kraschad, jisses, var ska det sluta??

men som timon och Company säger i filmen, "hakuna matata" Inga bekymmer, allting ordnar sig, och ja, på nåt vis så gör det ju det, men det är svårt att låta bli att oroa sig ändå ;-)


jag ser ju en ljusning, mina virkade tomtar som jag får många beställningar på, har några partylitesdemos denna månaden, storhelgerna som jag ska jobba, så visst löser det sig, på nåt sätt, även om det är svårt att kanske se det hela tiden just nu... men det finns dom som har det värre och när man tänker på det. känns våra bekymmer små,..

carpe diem och hakuna matata,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0