julsentimental

snart är det jul... jag har inte haft någon egentlig lust faktiskt att ta tag iden här julen, ingen julstämmning, inte handlat en enda julklapp och mest bara fasat över alla julklappar som ska inhandlas.. Både Björn och jag har stor familj med många barn och alla ska ha en julklapp, ekonomin kraschade tillfälligt för oss och jag bara såg alla 1000 lappar som man ska ut med, var sjutton ska jag hitta dom? tillsammans på både björns och min sida så finns det 12 barn, plus då "våra egna" med familjer, det blir 8 stycken till... om man "bara" handlar för 100 kr per barn blir det 2000, och det gör man ju inte, eller hur ;) så minst 4000 till, sen är det ju lite julmat, och så blir det alltid en och annan julklapp till en och annan vuxen, ja, sen är det 3 födelsedagar i januari, nyår, och så det vanliga som man har varje månad, bennsin, mat och så är det nog bra om man betalar en och annan räkning ;) 
 
vart ska man fira julen i år, ja det är ju många inblandade som man ska komma överens med, många familjer och man vill ju träffa dom alla... och kim och linn som inte ens är hemma i år, victor vet inte om han ska va hemma eller hos sin pappa... ja, knasig jul, men på nåt vis känns det som samma visa varje år, man vill vara så många till lags :)
 
men sen vetitusan vad som hände, som ett slag i huvudet när jag satt och stickade igår, så bara kom allt över mig, kände mig nästan lite gråtfärdig... snart är det jul..och all ångest lixom bara rann bort... såå mysigt det ska bli, byta till julgardinger, och ta fram ljusstakarna, köpa julklappar, ååh, så mysigt, vad kul det ska bli ändå :) lyssna på julmusik och fundera på vad vi ska köpa till alla... blir en del stickade julklappar, då victor faktiskt har, kanske lite omedvetet, gett mig en hel del bra tips på julklappar :) och pengar, ja, det löser sig alltid :) 
 
fira lite med mina föräldrar blir det nog helgen innan julafton, vart vi ska vara på själva julafton vet jag inte än, Vi har ju varken Kim, Tuva, och eventuellt inte Victor hemma.. men Elin vill ju komma till oss en stund, med barnen, kanske firar vi hemma, kanske hamnar vi hemma hos någon.. kanske blir det något bestämt i sista minuten... så blir det ibland när man ska komma överens, många :) 
 
 
 
Men en sak är helt klart, att jul... det blir det i alla fall :) och det ser jag fram emot :) 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0