febrig Bonny

Bonny har fortsatt vara lite konstig, härom natten hade hon gnäggat och sprungit runt och ja, väckt folket på gården :P misstanke om vilt finns så klart, var ju inte bara hon som sprungit omkring, dom var ju 2 pållar ute... Nu har hon fått tillbringa 2 nätter inne, vilket hon trivs med, jag hoppas ju dock hon ska gå på lösdrift i vinter.. Idag hostade hon dock lite när jag kom till stallet och fick för mig att jag skulle tempa henne.. 38,5 grader visade den på, på morgonen.. hmm, normal temp på häst är väl upp till 38,5? vet ju inte vad hennes normaltemp är på.. dumt att man itne testar det när dom är ok.. men nu får jag anledning att kolla dom andras normaltemp iaf... 
 
Vi låter dom gå i sommarhagen nu på dagarna, är ju ltie mer att äta där nu, i hopp om att Bonny skulle få lite omväxling eller ett bryt i alla fall, och börja bete sig som en häst, jag menar dom är ju flockdjur, och hon vill bara in... struntar mer eller mindre om dom andra... ja, alltid finns det nån som ger en lite huvudbry ;) 
 
ingen vet kom ju i måndags, ny tid i morgon, kanske var nån mening med det...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0