men älskade Bonny

undrar hur det är fatt med min lilla älskling, flera dagar nu har hon stått vid grinden och vill komma in..
finns ju inget bete kvar i stort sett och hon går nu på lösdriften med en killkompis, och loppan går ju där på dagarna.. Bonny går ju till skillnad från loppan och Cha Cha fortfarande ute och tanken är ju att hon ska gå på lösdrift i vinter,..
men nu vill hon komma in, idag på morgonen till och med gnäggade hon när hon såg mig, första gången :-) tog in henne och borstade av henne, la på fleecetäcke och så fick hon stå inne och mumsa hö tillsammans mes dom andra 2 till det var dax för utsläpp, trots att dom andra gick ut stog hon lugnt kvar och visade inga tecken på att gå ut alls, och stod vid grinden när jag gick... har ju bara haft henne sen i december så jag vet inte hur hon varit innan, men för mig är beteendet bytte, Bonny brukar tycka om att va ute, och är sällan den som kommer först till grinden.
bristen på bete kan säkert vara en orsak. stödfodrar flera gånger om dan, eller kanske är hon bara lite ledsen just nu? känns i alla fall tryggt att veterinären är inbokad på måndag :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0