slappnar inte av än..

Nu har det gått några dagar sen cha cha verkades, såg bra ut till en början, men så var vi ju i paddocken i fredags, och jag upptäckte värme på vänster fram, runt kronranden och ballarna, övriga hovar kalla, ingen jättepuls, kunde knappt känna den alls, det är ju ett gott tecken, men just att bara den var varm..
 
På lördagmorgonen tog jag tempen, ingen temp, 37,6.. men nu var hon jämnvarm på alla hovar, ingen puls, som jag kunde känna.. ja, ja, för att va på den säkra sidan så blev det box för henne under lördagen.. kalla hovar på kvällen utom vänster fram?? men stå på box vill hon ju inte, skitsur liten fröken, så söndag, idag, så halverade jag hennes hage, spolade hovarna, och så fick hon gå ut när hon ätit frukost,var ute till lunch, ja, varm på alla hovar utom höger bak??
 
in och äta lunch ut igen en stund på kvällen, varm vänster fram och bak?? hmm, värmen går lite från hov till hov, ingen värme högre upp än karleden och i övre delen av hoven.. knepigt, hovis sa ju att hon kunde bli lite öm efter verkningen och rekommenderade att hon fick stå några dagar, jag hoppas att det beror på det, hon är ju för övrigt pigg och go och sådär yvig som bara cha cha kan va, och rör sig med energi i stegen, har dock inte påfrestat henne med att testa gå på hårt underlag..
 
 
ja, efter lite rådfrågning så ska jag ha lite is i magen några dagar, spola hovarna morgon och kväll om det ger med sig.. har ju en bokad tid nästa måndag med veterinären, då får han titta på hela henne minsann...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0