hästvecka

massor med timmar i stallet har det blivit denna veckan, har varit riktigt kul 😊 har skaffat en medryttare till bonny då jag några veckor framöver kommer ha fullt upp med fokus på annat håll.. först kändes det lite jobbigt, jag var egentligen inte så sugen på en medryttare... men inser ju att även jag har begränsningar och ja, chacha ska ju sättas i vagnen snart så är ju bra med lite hjälp..

Idag har den nya medryttaren varit och ridit för andra gången denna veckan och lite tider för nästa vecka är bokade, så får vi se hur det känns efter den veckan.. känns faktiskt ändå ganska bra nu när man träffat henne 2 gånger, så det blir nog bra det här😊

bonny börjar komma igång riktigt nu och vi har börjat prova oss på lite galopper, ja, det går sådär och i en väldig fart, men man ska ju börja nånstans 😊

chacha hon fäller som bara den, hur mycket hår kan det finnas på en sån liten häst egentligen 😊
hon börjar komma igång lite hon med, efter klartecken från hovis så provar vi.. ser fram emot att få vagnen fixad för körning, ja och så ska sele inköpas förstås.. har börjat kolla lite vad vi ska ha för nåt, då hon inte kan använda svanskappa, så nåt med baksele får det nog bli..
jag spånar vidare..

kostade i alla fall på henne ett nytt regntäcke idag 😊









lilla sötnosen 💜

även bonny har fått nytt regntäcke, från ullared, var faktiskt väldigt bra för en liten peng 😊




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0