patellaupphakning

i onsdag var veterinären hemma för efterkontroll på bonny och loppans ryggar, si led och muskler.. så skönt bonny var rak och fin behövdes inte knådas ytterligare ☺däremot har hon med största sannolikhet lite patellaupphakning 😕.. vi har ju nu börjat trava lite längre sträckor och då har hon lixom "tappat" bakdelen några tillfällen, haltat sig fram några steg och sen travar hon på som om inget hänt... dom gånger det hänt har det varit på första traven under ridpasset..
Det blir att träna upp musklerna och hålla igång henne så hoppas vi på att det inte blir värre i alla fall... 
Tänkte oxå att jag skulle hålla mig till barbacka ridning några veckor, så hon får upp lite ryggmuskler innan jag börjar fundera över vad vi kan tänkas behöva för sadel, ja, barbackagjord får det bli så jag får lite stöd, annars blir det nog bara skritt pass 😉
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0