fastnar

Vad det är lätt att fastna vid surfplattan, görandes egentligen ingenting.. man bara sitter där, låter tankarna fara lite och slösar bort tid, tid från ens liv som man egentligen borde utnyttja till annat, tid som inte mer kommer tillbaka, bara sittandes där och gör ingenting.... hur kul är det? alltså egentligen, hur fördrev man tiden innan datorns värld? det är knappt så jag kommer ihåg det😉
eller jo, jag använde min symaskin väldigt flitigt, sydde alla mina gardiner och andras med för den delen, sydde kläder till barnen, och mig själv...
eller så stickade jag, tillsammans med min mormor.. stickade allt möjligt, allt från mössor och tröjor till barnen till tröjor till mig själv...
när jag väl slappade och gjorde ingenting, då läste jag en bok, eller bläddrade i en tidning.. kanske kan datorn klassas som tidningen eller boken numera då? jag vet inte.... surt är det iaf när man hamnar där, i slappandet vid surfplattan, för ärligt... så jäkla spännande är det inte...

men det händer och kommer förmodligen fortsätta att hända, att man fastnar, vid datorn och slösar bort tid... den enda som kan ändra på det är ju var och en själv... självdiciplin, inte alltid så lätt 😜

men idag har jag i alla fall gjort lite nytta vid plattan, lagt in lite tradera annonser, inte illa det ☺

men nu ska jag dricka kaffe, sen gå ner till stallet och göra lite nytta där innan det är dax att åka och jobba ☺

men först...



Några väl valda ord ☺
carpe diem

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0