lugnt i flocken

Nu har några dagar gått och baronessa "nessa" Börjar lite smått landa i flocken och vi har börjat lära känna varandra.. hon får inte helt och fullt vara med än, men dom andra schasar inte heller iväg henne allt för långt..



vi klippte av henne sin långa man oxå, den var så sliten och så passade hon väldigt bra i den korta manen ☺





för övrigt har jag svårt att bestämma mig för om dom ska få gå in på natten eller vara ute dygnet igenom ett tag till... egentligen tycker jag det är för tidigt att ställa in dom på stall, det är trots allt ca 13-15 grader både när jag lägger om kvällen och när jag kliver upp runt 6 halv 7... började ju stalla in pga dessa eländiga myggor som dök upp från ingenstans, men mygginvasionen har minskat igen, och med tanke på dygnstemperaturen skulle dom nog må bäst att stå ute trots allt... får väl fundera och diskutera med elin under dagen ☺

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0